29 października 2017 By RUNSTYLE, Slider, WYDARZENIA With 199 Views

ISPO Academy 2017. Relacja.

Interesujące prelekcje i warsztaty. Inspirujące spotkania. Niekończące się dyskusje o przyszłości branży. Rekordowa frekwencja zarówno przedstawicieli mediów, jak i producentów, dystrybutorów oraz sklepów. Niezwykle urokliwa okolica Beskidu Sądeckiego. Wyśmienita jesienna pogoda. Tak w skrócie podsumować można 6. już edycję ISPO Academy, która w dniach 17-19 października 2017 r. odbyła się w Wierchomli.

29.10.2017.

Autor: Monika Bartnik

Dzień pierwszy

Pierwszy dzień ISPO Academy – konferencji, której celem jest prezentacja innowacyjnych idei, nowych perspektyw i pochodzącej z różnych obszarów wiedzy, powiązanych z prowadzeniem działalności w branży sportowej – rozpoczął się blokiem konferencji prasowych takich marek jak: Marmot, znanego na całym świecie producenta odzieży i sprzętu turystycznego, AKU, renomowanego włoskiego producenta obuwia górskiego, PrimaLoft, producenta syntetycznych ocieplin i firmy Nikwax, producenta bezpiecznych i bardzo wydajnych środków do impregnacji, czyszczenia i pielęgnacji odzieży i sprzętu turystycznego. Dużą wartością dodaną konferencji był fakt, że o markach – ich historii, filozofii, rozwoju, topowych produktach – opowiadali nie tylko przedstawiciele oficjalnych dystrybutorów na polskim rynku, ale również przedstawiciele samych marek.

Adam Zych (Raven), Jan Schapamnn (Marmot), Rafał Ziobro (Raven) / fot. runandtravel.pl

Historię amerykańskiej marki Marmot, której historia sięga 1974 roku, usłyszeliśmy więc nie tylko z ust Rafała Ziobro i Adama Zycha z firmy Raven, polskiego dystrybutora – jednocześnie tegorocznego partnera ISPO Academy – ale również bezpośrednio od Jana Schapmanna, dyrektora sprzedaży i marketingu w Marmot Mountain Europe. Czy wiedzieliście, że pierwsze duże zamówienie na kurtki mogło zostać zrealizowane dzięki twórcy filmów przygodowych Mike’owi Hooverowi? Jesienią 1974 r. Tom Boyce, współwłaściciel firmy Marmot otrzymał telefon od Mike`a, którego poznał kilka tygodni wcześniej podczas wspinaczki w Peru: – Dzwonię w imieniu wytwórni 20th Century Fox. Właśnie kręcimy film „The Eighter Sanction” („Akcja na Eigerze”) z Clintem Eastwoodem i potrzebujemy 108 wyjątkowych puchowych kurtek – zagaił. Nie ma sprawy – odpowiedział Tom Boyce. – Właśnie pracujemy nad czymś takim. W przeciągu następnego tygodnia została zaprojektowana wyjątkowa puchowa kurtka – Golden Mantle, dzięki której Marmot trafił do kin.

źródło: marmot.com

Niemniej ciekawą historię przybliżył uczestnikom konferencji włoski przedstawiciel marki AKU – Vittorio Forato. Ta włoska firma – której polskim dystrybutorem jest również firma Raven – założona przez Galliano Bordina, wyrosła z małego warsztatu szewskiego na jednego z najważniejszych producentów obuwia outdoorowego. Ma ponad trzydzieści lat doświadczenia w projektowaniu i produkcji wysokiej jakości butów przeznaczonych do trekkingu i różnych outdoorowych aktywności.

Adam Zych (Raven), Vittorio Forato (AKU), Rafał Ziobro (Raven) / Fabio Miotto (AKU) / fot. runandtravel.pl

Podczas konferencji marki PrimaLoft, Florian Schneiderbanger oraz Bartosz Lassak, polski przedstawiciel marki, zaprezentowali nowe technologie, nad których rozwojem pracuje obecnie producent. Uczestnicy mieli okazję zapoznać się z nowościami produktowymi, w tym przede wszystkim z nowymi tkaninami, które powstają z połączenia włókien PrimaLoftu z innymi domieszkami.

Florian Schneiderbanger oraz Bartosz Lassak (PrimaLoft)/ runandtravel.pl

Nikwax – już od 1977 roku produkujący bezpieczne i bardzo wydajne środki do impregnacji, czyszczenia i pielęgnacji odzieży i sprzętu turystycznego – w swojej prezentacji postawił na doświadczenie. Tomasz Kruk, bezpośredni przedstawiciel firmy Nikwax oraz Michael Vassar, dyrektor sprzedaży Nikwax, nie tylko pokazali jak stosuje się poszczególne preparaty, ale zaprosili również uczestników na swego rodzaju show na hotelowym basenie. Przy dużym zaskoczeniu uczestników zaprezentowali jak zaimpregnowany preparatem Nikwax śpiwór – wraz z ochotniczką w środku – unosi się na wodzie!

Tomasz Kruk i Michael Vassar (Nikwax) / runandtravel.pl

Testy Nikwax na hotelowym basenie / fot. runandtravel.pl

Pierwszy dzień konferencji zakończył się dyskusją panelową na temat pozyskania nowych grup docelowych w sklepach outdoorowych, w której wzięli udział: Piotr Święch (The North Face), Rafał Tyszkiewicz (Columbia), Adam Zych (Raven), Janusz Pieła (Larix), Bartosz Kuciak (OTCF), Witold Kowalski (WK Profit Consulting), Jerzy Osika (Promedia).

Dzień drugi

Dzień drugi ISPO Academy przedstawicielom mediów upłynął m.in. na trekkingu na Jaworzynę Krynicką. Wspominając ubiegłoroczną edycję, podczas której warunki pogodowe nie pozwoliły do końca wykonać planu wycieczki i wejść na Babią Górę, tym razem można powiedzieć, że było idealnie.

Trekking na Jaworzynę Krynicką / fot. runandtravel.pl

Uczestnicy trekkingu mieli szczęście nie tylko do pięknego jesiennego słońca i barw Beskidu Sądeckiego, jakie tylko sama natura potrafi namalować, ale również do niezwykle barwnie opowiadającego o regionie przewodnika – Mateusza Tomaszczyka.

Wycieczka na Jaworzynę Krynicką była również okazją do przetestowania kurtek Knife Edge marki Marmot, butów Climatica Suede GTX AKU oraz odzieży termicznej i skarpetek PrimaLoft.

Podczas, gdy dziennikarze i blogerzy chłonęli piękno natury, pozostali uczestnicy chłonęli wiedzę. Drugiego dnia ISPO Academy trwały bowiem seminaria dla sklepów sportowych i outdoorowych, poruszające m.in. takie tematy jak: zarządzanie płynnością finansową w firmie sportowej i outdoorowej, sposoby mierzenia efektów działań visual merchandisingu, czy też jak zyskać lojalnego klienta przy pomocy programów lojalnościowych, kart upominkowych oraz innych skutecznych sposobów nawiązywania długotrwałej relacji. Blog seminaryjny kończy prelekcja podróżnika, Mateusza Waligóry, na temat współpracy z podróżnikami w oparciu o testy ekwipunku i sponsoring wypraw.

Prelekcja podróżnika Mateusza Waligóry / fot. runandtravel.pl

ISPO Academy to jednak nie tylko prelekcje, wykłady, warsztaty – i „dziennikarskie trekkingi” – ale również inspirujące spotkania. W tym roku swoją niezwykłą opowieścią o wyprawach do Ziemi Baffina poruszył wszystkich Stefan Glowacz, jeden z najlepszych wspinaczy świata i ambasador marki Marmot.

Stefan Glowacz i Andrzej Gałązka (runandtravel.pl)/ fot. Małgorzata Schiffers / ISPO

Dzień trzeci

Dzień trzeci i ostatni już ISPO Academy – zwłaszcza dla tych, którzy zdecydowali się na poranny trening – rozpoczął się dosyć wcześnie. Trudno było jednak – nawet jeżeli była to 7.00 – zrezygnować z Buff WAKE-UP RUN, czyli z porannych kilometrów zrobionych w towarzystwie i pod czujnym okiem Marcina Świerca, Mistrza Polski w skyrunningu, który w tym roku zajął drugie miejsce w CCC, prestiżowym biegu na dystansie 101 km w ramach Ultra Trail du Mont Blanc i był jednocześnie pierwszym Polakiem na podium od początku istnienia tej kultowej już wśród biegaczy imprezy. Marcin Świerc jest jednocześnie członkiem nowo powstałego teamu biegowego Buff Team Polska (Więcej o narodzinach teamu przeczytacie w wywiadzie z Radosławem Kasprzakiem z firmy Malavi, która jest oficjalnym dystrybutorem marki na polskim rynku >>> TU).

Trening z Marcinem Świercem / fot. materiały ISPO Academy

Uczestnicy porannej 8-kilometrowej przebieżki spod Hotelu do Bacówki nad Wierchomlą i z powrotem mieli również okazję przetestować obuwie biegowe marki Hoka One One.

Buty Hoka One One po testach 🙂 fot. Małgorzata Schiffers / ISPO

Po porannej przebieżce na uczestników czekał kolejny dzień inspirujących spotkań i wykładów. Seminarium dla producentów-eksporterów rozpoczęło się m.in. od prezentacja nowości – w tym nowej segmentacji oraz nowego podziału oferty handlowej – podczas przyszłorocznych targów ISPO, czyli Międzynarodowych Targów Sprzętu i Mody Sportowej w Monachium, które odbędą się w dniach 28-31 stycznia 2018 roku. Rolę brandingu w marketingu sportowym omówił Imre Jernei z firmy ZIIJN. Maciej Przywecki z VMG przybliżył z kolei nowe technologie w marketingu wystawienniczym, a Mateusz Zamyślony z firmy Eskadra zaprezentował na podstawie realizowanych przez agencję projektów, jak może wyglądać nowa generacji odpowiedzialnych biznesów.

Monika Bartnik /runandtravel.pl/ fot. Małgorzata Schiffers / ISPO

W tym roku, również portal www.runandtravel.pl dołożył swoją cegiełkę. Podczas Seminarium dla producentów-eksporterów, Monika Bartnik – współtwórczyni i redaktor prowadząca portalu www.runadtravel.pl – poprowadziła wykład pt. „Jak się komunikować, żeby publikowali i czytali, czyli o komunikacji marki z mediami i blogerami”. ISPO Academy zakończyła prelekcja Kasjopei Michorowskiej na temat komunikacji kolekcji i produktu poprzez współpracę ze stylistami.

***

Miejscem, które w tym roku gościło uczestników ISPO Academy był Hotel Wierchomla SKI & SPA Resort. Wierchomla Mała, gdzie znajduje się ośrodek, zlokalizowana jest w Popradzkim Parku Krajobrazowym, który zajmuje przeważającą część Beskidu Sądeckiego. Miejscowość stanowi wysokiej klasy połączenie walorów turystycznych, rekreacyjnych, jak i historycznych.

Hotel Wierchomla SKI & SPA Resort / fot. materiały prasowe

Portal www.runandtravel.pl był patronem medialnym ISPO Academy 2017.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *