29 października 2020 r. odbyła się Wirtualna Konwencja firmy Oberalp. Firma zaprezentowała nowe kolekcje marek Salewa, Dynafit, Pomoca, Evolv na sezon 2021-22 oraz nową markę dla kobiet – LaMuntna.
———————————————————————————————-
9.11.2020 r.
29 października br. Ruth Oberrauch, członkini zarządu Grupy Oberalp oficjalnie zaprezentowała nowy brand w rodzinie Oberalp. – LaMunt to nowa górska marka, tworzona przez kobiety dla kobiet i odzwierciedlająca świeże kobiece spojrzenie na świat sportów górskich – mówi Ruth Oberrauch.
LaMunt skierowana jest do pewnych siebie kobiet pragnących doświadczać gór na własnych, unikalnych zasadach. Szybkość, częstotliwość, wyniki sportowe to dla naszych docelowych klientek kwestie drugorzędne – łączy je przede wszystkim miłość do gór. Pozycjonowana w segmencie premium marka jest odpowiedzią Grupy na nieustannie rosnącą liczbę kobiet uprawiających sporty górskie i szukających funkcjonalnej odzieży, która spełni ich oczekiwania i potrzeby. Takie właśnie są produkty LaMunt – funkcjonalne, estetyczne i dopracowane pod kątem kobiecej sylwetki. Modele LaMunt tworzone są zgodnie z dewizą marki: „Shape Her Identity”. Projektanci uwzględniają budowę kobiecego ciała, by produkty doskonale się do niego dopasowywały i zapewniały wysoką wygodę niezależnie od aktywności. Przemyślane detale, możliwość indywidualizacji i wysokiej jakości zrównoważone materiały – LaMunt sprosta potrzebom nowoczesnych kobiet, które pragną wyrażać swoją osobowość również poprzez górską garderobę. Ubrania marki dostępne będą online oraz w wybranych sklepach stacjonarnych od stycznia 2022 roku.
———————————————————————————————-
Funkcjonalność priorytetem dla aktywnych kobiet
Na początku prac nad LaMunt i jako inspirację dla pozostałych marek Oberalp, Grupa zleciła badanie na temat kobiet w sportach górskich. Wiedeński Karmasin Behavioural Insights, czyli jeden z najbardziej poważanych międzynarodowych instytutów badań behawioralnych przeprowadził analizę semiotyczną umożliwiającą lepsze zrozumienie potrzeb, sposobów myślenia i postaw kobiet podczas aktywności sportowej w górach. Wyniki badania pokazują, iż w przypadku odzieży i sprzętu użytkowniczki zwracają uwagę przede wszystkim na funkcjonalność, wygodę i krój, a dopiero potem na design i cenę. Analiza wykazała również, że najbardziej problematycznymi elementami damskiej górskiej garderoby są buty i spodnie, głównie ze względu na ich krój. Szczegółowe wyniki posłużą zespołom projektowym marek Oberalp do dalszego udoskonalania kolekcji damskich.
———————————————————————————————-
Messner Mountain Museum – wybieg doskonały
– Dostosowanie Konwencji Oberalp do formatu online było koniecznością, ale także ciekawym projektem. Wirtualna interpretacja pokazu mody okazała się sporym wyzwaniem, jednak według nas ostateczny rezultat jest po prostu zachwycający – mówi CEO Oberalp Christoph Engl. Grupa stworzyła zupełnie nową koncepcję pokazu, którą zrealizowała w ekskluzywnej lokalizacji – znajdującym się na południowotyrolskim szczycie Kronplatz (2275 m) Messner Mountain Museum Corones. Założone przez Reinholda Messnera i poświęcone historii gór i alpinizmu muzeum okazało się najlepszą sceną dla marek Grupy, która zdołała przekształcić je w innowacyjny wybieg. Nowości na kolejny sezon zimowy zaprezentowane zostały w wyjątkowy sposób bez naruszania atmosfery kultowej przestrzeni zaprojektowanej przez Zahę Hadid. „Jest to absolutnie magiczne miejsce, które idealnie wpisało się w nasz projekt. Muzeum odzwierciedla kwintesencję alpinizmu i chcemy, by nasze marki robiły dokładnie to samo.” – komentuje Christoph Engl.
Pokaz mody to jednak tylko część prezentacji przygotowanej przez marki Salewa, Dynafit, Pomoca, Evolv, Wild Country i LaMunt: wirtualne showroomy 360 i filmy produktowe dostępne są już na stronie convention.oberalp.com. Organizując premierową edycję Wirtualnej Konwencji Oberalp w maju 2020 południowotyrolska Grupa stała się pierwszym graczem na rynku sportów górskich, który w formie online i z rocznym wyprzedzeniem prezentuje swoje kolekcje nie tylko partnerom detalicznym, ale także wszystkim konsumentom i pasjonatom gór.
/informacja prasowa/