29 września 2015 By RUNSTYLE, WYDARZENIA With 9730 Views

Kampania społeczna „Jak działa zdrowy człowiek”

22 września br. oficjalnie wystartowała ogólnopolska kampania społeczna „Jak działa zdrowy człowiek”. Kampania organizowana przez Ministerstwo Zdrowia związana jest z ustawą o zdrowiu publicznym, której założeniem jest poprawa stanu zdrowia całego społeczeństwa.

Kampania „Jak działa zdrowy człowiek” składać się będzie z dwóch głównych elementów. Pierwszy – typowo edukacyjny, którego częścią jest wydana właśnie przez Wydawnictwo Agora książka „Zdrowy apetyt”, skupiać się będzie na przekazywaniu wiedzy pomocnej w dbaniu o zdrowie, zwracaniu uwagi na niebezpieczeństwo wynikające z niewłaściwego trybu życia, pokazywaniu danych i statystyk, a także na oferowaniu poręcznych narzędzi służących poprawie jakości życia, które można stosować na co dzień.

logo

Drugi element kampanii – skierowany do młodszej grupy odbiorców – będzie w zabawny, dowcipny sposób motywował i inspirował do podejmowania różnych prozdrowotnych zachowań oraz zmian dotychczasowych przyzwyczajeń. Komunikacja odbędzie się głównie w Internecie np.www.facebook.com/jakdzialazdrowyczlowiek.
Inaugurację kampanii „Jak działa zdrowy człowiek” rozpoczęło spotkanie z dziennikarzami zorganizowane w formie warsztatów edukacyjnych. Gościem specjalnym była dr n. med. Beata Małecka-Libera – sekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia. W gronie ekspertów znaleźli się Anna Jelonek – dietetyczka, współautorka książki „Zdrowy apetyt” oraz Wojciech Majda – kardiolog i psychoterapeuta.

Gościem specjalnym była dr n. med. Beata Małecka-Libera - sekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia.

Gościem specjalnym była dr n. med. Beata Małecka-Libera – sekretarz stanu w Ministerstwie Zdrowia.

O głównych celach i etapach kampanii opowiedziała Tatiana Mindewicz-Puacz- koordynatorka kampanii, a następnie na scenę wkroczyła wątroba …. Tak, WĄTROBA, bo w kampanii nie tylko ludzie mają głos, ale także ich narządy wewnętrzne, które w dość przewrotny i zabawny sposób opowiedzą nam, jak powinny być traktowane. W trakcie trwania akcji przekażą nam swoisty dekalog zdrowego człowieka.

Konferencja prasowa

Konferencja prasowa

Pani minister i eksperci zaproszeni na spotkanie przybliżyli wszystkim zebranym gościom oraz internautom oglądającym przed komputerami transmisję z otwarcia kampanii, skalę problemu zdrowotności Polaków. Okazuje się, że ponad połowa dorosłych Polaków ma nieprawidłową masę ciała (nadwagę lub otyłość). Niestety, problem coraz częściej dotyka także najmłodszych – dzieci i młodzież. Dzieci coraz mniej chętnie ruszają się, frekwencja na lekcjach wychowania fizycznego gwałtownie spada, przy coraz większym spożyciu wysokokalorycznych posiłków.
Eksperci tłumaczyli, że otyłość traktowana jest obecnie, jako główne zagrożenie dla zdrowia i życia Europejczyków i Polaków. Otyłość, obok chorób układu krążenia, czy cukrzycy wpisuje się w zestaw długiej listy „chorób cywilizacyjnych”, zależnych od naszych niewłaściwych wyborów i nawyków. Eksperci mówią: za mało się ruszamy, jemy zbyt kaloryczne, a do tego niepełnowartościowe posiłki.

Marta Kuligowska podczas warsztatów

Marta Kuligowska podczas warsztatów

Po części oficjalnej przyszła kolej na drugą część spotkania – warsztaty. Zaproszonych do studia gości podzielono na zespoły robocze. Następnie przydzielono zadania: przygotuj smaczną i zdrową kanapkę dziecku do szkoły; zaproponuj posiłek osobie, która chciałaby schudnąć, pacjentowi z cukrzycą oraz posiłek dla młodego sportowca. Na koniec, uczestnicy warsztatów musieli się wykazać wiedzą dotyczącą „porcji zdrowia” zawartej w sezonowych owocach i warzywach.

warsztaty

Warsztaty

O ocenę efektów pracy poproszono ekspertów.

O ocenę efektów pracy poproszono ekspertów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *