1 lutego 2020 By RUNSTYLE, Slider, WYDARZENIA With 5720 Views

ISPO Munich 2020. Podsumowanie 50. edycji Międzynarodowych Targów Sprzętu i Mody Sportowej w Monachium

W dniach 26-29 stycznia 2020 roku odbyła się jubileuszowa 50. edycja największych na świecie targów sportowych – ISPO Munich 2020. 18 hal targowych z 2850 wystawcami odwiedziło około 80 tys. zwiedzających ze 120 krajów.

——————————————————————————————————————————————————————

18 hal targowych podczas ISPO / Międzynarodowych Targów Sprzętu i Mody Sportowej w Monachium to nie tylko miejsce prezentacji najnowszych kolekcji marek, reprezentujących takie branże jak: Ski, Outdoor, Action i Fitness na sezon jesień/zima 2020/2021. To również miejsce, w którym spotykają się pasjonaci wszelkiego rodzaju sportów i aktywności outdoorowych, aby wziąć udział w prezentacjach, panelach dyskusyjnych oraz wykładach poświęconych najnowszym trendom. Podczas ISPO Munich 2020 wystawiło się 2850 firm, a targi odwiedziło około 80 000 ze 120 krajów.

fot. Messe München GmbH

——————————————————————————————————————————————————————

Najnowsze kolekcje i filozofia firmy

Stoiska targowe to zarówno możliwość zapoznania się z najnowszymi kolekcjami, jak i również okazja do poznania filozofii firm. Podczas tegorocznej edycji szczególny nacisk położony był na działania pro ekologiczne marek. Jak co roku zwiedzający mają również możliwość odwiedzenia „wiosek” targowych, które skupiają marki z konkretnych krajów – Skandinavian Village, Spanish Village, Polish Outdoor Village.

fot. Messe München GmbH

fot. Messe München GmbH

——————————————————————————————————————————————————————

Polskie marki na targach ISPO

Stoisko polskiej marki Pajak / fot. runandtravel.pl

Stoisko polskiej marki Aura / fot. runandtravel.pl

Podczas tegorocznej edycji ISPO wystawiało się prawie 50 polskich firm. Produkty dziesięciu z nich – wybrane przez stowarzyszenie Polish Outdoor Group w oparciu o kryterium innowacyjności przy zachowaniu funkcjonalności produktu, technologii użytej do jego produkcji, a także zastosowanych surowców i rozwiązań – zaprezentowano w specjalnym sektorze w ramach Polish Outdoor Village – TOP OUTDOOR & SPORTS INNOVATIONS FROM POLAND. Prezentacje wszystkich marek znajdziecie w folderze >>> TU

Spotkanie z Krzysztofem Wielickim/ fot. runandtravel.pl

Podczas tegorocznej edycji ISPO w Polish Outdoor Village odbyło się również spotkanie z Krzysztofem Wielickim, który świętował swoje 70. urodziny oraz 40. rocznicę zimowego zdobycia szczytu Mt. Everest. W związku z tą specjalną okazją Krzysztof Wielicki został wyróżniony wyjątkową statuetką symbolizującą koronę Himalajów i Karakorum. Każdy z 14 szczytów korony został opisany, a oprócz jego wysokości został wygrawerowany również rok, w którym Krzysztof osiągnął jego wierzchołek. Korona z 14 szczytami została zaprojektowana i wykonana przez Arka Wolskiego.

——————————————————————————————————————————————————————

Urban Outdoor, czyli marki „wychodzą na ulicę”

Stoisko marki Columbia / fot. Messe München GmbH

Columbia Montrail / fot. runandtravel.pl

Wizyta na targach ISPO pozwala przekonać się również o tym, jak marki outdoorowe wychodzą ze swoją ofertą „na ulicę”. Większość osób prowadzących aktywny tryb życia, związanych z konkretnymi sportowymi markami poszukuje również ubrań i akcesoriów, w których mogła korzystać na co dzień. Odpowiedzią na ich zapotrzebowanie jest między innymi najnowsza casualowa kolekcja ubrań marki Columbia czy też Arc’teryx.

Kolekcja casualowa marki Arc’teryx / fot. runandtravel.pl

——————————————————————————————————————————————————————

#beresponsible

Stoisko marki Picture / fot. Messe München GmbH

Tegoroczna edycja pokazała dodatkowo, że ISPO Munich to już nie „tylko” targi. Dzięki ogromnemu zaangażowaniu większości wystawców w ochronę środowiska i zrównoważony rozwój ISPO stało się platformą, w ramach której rodzą się partnerstwa oraz nowe inicjatywy. Recykling, biodegradacja, stop waste… i wszechobecne hasło #beresponsible. Branże sportowa i outdoorowa coraz częściej wybierają bowiem kierunek ekologicznych rozwiązań. Coraz więcej firm rozumie swoją odpowiedzialność i koncentruje się bardziej niż kiedykolwiek na tworzeniu produktów zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju oraz na gospodarce o obiegu zamkniętym, która obejmuje cały cykl życia produktu. I naprawdę było to na targach widoczne! Kurtka wykonana z tworzywa sztucznego wyłowionego z mórz na całym świecie… Wegańskie buty do biegania… To tylko dwa przykłady produktów zaprezentowanych podczas tegorocznej edycji ISPO (najciekawsze eco friendly przykłady znajdziecie w kolejnym wydaniu naszego magazynu on line w dziale „Eco Run. Eco Travel. Eco Life”). Dzisiejsi konsumenci domagają się jednak czegoś więcej. Zrównoważone produkty to dla nich za mało. Oczekują również, że firmy będą coraz częściej praktykować filozofię celu.

Kurtka marki Adidas wykonana z tworzywa sztucznego wyłowionego z mórz na całym świecie / fot. Messe München GmbH

Zaangażowanie tegorocznych wystawców w ochronę środowiska pokazało, że ISPO Munich stało się czymś więcej niż tylko „zwykłymi” targami – stało się platformą, w ramach której rodzą się partnerstwa i nowe inicjatywy. Jednym z takich projektów jest szczyt ISPO SDG, który po raz pierwszy odbędzie się 29 czerwca 2020 roku równolegle z letnimi targami OutDoor by ISPO w Monachium. Celem szczytu jest opracowywanie rozwiązań i wspólnych projektów promujących cele zrównoważonego rozwoju. Jedną z pierwszych osób wspierających projekt jest Tegla Loroupe, kenijska lekkoatletka, dwukrotna brązowa medalistka mistrzostw świata w biegu na 10 000 metrów. Otrzymała ona ISPO Cup 2020 w uznaniu za jej zaangażowanie społeczne: jej fundacja prowadzi program sponsorowania sportu dla uchodźców. Tegla Loroupe wprowadzi również drużynę bezpaństwowców na stadion podczas Igrzysk Olimpijskich 2020 w Tokio.

Tegla Loroupe / fot. fot. Messe München GmbH

——————————————————————————————————————————————————————

EOCA – European Outdoor Conservation Association

Coraz więcej firm z branży sportowej oraz outdoorowej dołącza do EOCA – European Outdoor Conservation Association. Jedną z polskich firm, która właśnie podczas targów ISPO dołączyła do EOCA jest LESOVIK – wiodąca polska marka produkująca profesjonalne hamaki i sprzet biwakowy segmentu ultralight.

EOCA przeznacza 100% składek członkowskich na projekty związane z ochroną przyrody, które realizowane przez organizacje zajmujące się ochroną przyrody. Finansuje szeroki zakres projektów ochrony przyrody na całym świecie (z wyjątkiem Ameryki Północnej, gdzie podobną działalnością zajmuje się The Conservation Alliance). Każdy z członków stowarzyszenia może nominować do 3 projektów w każdej rundzie finansowania, które Stowarzyszenie mogłoby wspierać. Organizacje ochrony przyrody mogą również same bezpośrednio ubiegać się o finansowanie. Następnie sporządzana jest lista wszystkich wniosków, które najlepiej spełniają kryteria finansowania przez Stowarzyszenie i zapewniają największe korzyści w zakresie ochrony. Podczas dwóch głosowań (w jednym głosują członkowie Stowarzyszenia, w drugim – entuzjaściu outdooru i ogół społeczeństwa) zapadają decyzje, które projekty otrzymają dofinansowanie.
Dzięki takiemu wsparciu zostały już zrealizowane takie projekty jak m.in. naprawa szlaków we wschodnim Tyrolu i Szkocji, ochrona ptaków drapieżnych w Bułgarii i Gruzji, niedźwiedzia brunatnego w Hiszpanii i czerwonych wiewiórek w Wielkiej Brytanii, sadzenie drzew w Indonezji, Indiach, Madagscar i Ugandzie.

W ciągu ostatnich 13 lat – EOCA istnieje od 2006 roku – sfinansowano 121 projektów w 54 różnych krajach na kwotę 3 milionów euro!

——————————————————————————————————————————————————————

Runner’s World Running Symposium

Running Symposium / Messe München GmbH

 Bieganie – jako jedna z najpopularniejszych form aktywności od początku lat 70. XX wieku – to jeden ze sposobów znacznego odwrócenia niekorzystnego trendu, jakim jest brak wśród społeczeństw jakiejkolwiek aktywności fizycznej. Tematyce rozwoju rynku biegowego poświęcona była 7. już edycja Runner’s World Running Symposium podczas ISPO Munich, w której wzięło udział ponad 300 osób.

Running Symposium /fot. Messe München GmbH

Podczas Sympozjum Urs Weber z magazynu „Runner’s World” zaprezentował dane uzyskane z badania koło 8000 czytelników magazynu. Głównym zainteresowaniem biegaczy cieszą się dystanse do półmaratonu, a większość czytelników biega mniej niż 40 km tygodniowo. Nieznacznie w zestawieniu z poprzednimi latami spadło zainteresowanie udziałem w maratonach (od 2017 r. z 38 do 35 procent). Dominuje zainteresowanie biegami asfaltowymi (85 procent), na kolejnej pozycji są biegi terenowe (34 procent) i biegi firmowe (28 procent). W porównaniu z poprzednim rokiem zainteresowanie zawodami biegowymi wzrosło w każdym przypadku. O prawie 10% wzrosły również wydatki biegaczy na odzież do biegania (do 324 euro na osobę rocznie). Z przeprowadzonej ankiety wynika, że biegacze mają średnio sześć par butów. A gdzie najcześciej robią zakupy? Specjalistyczny sklep biegowy (85 procent), Internet (68 procent), Specjalistyczny sklep sportowy (67 procent) Dom handlowy / dział sportowy (22 procent), Supermarket / dyskont (2 procent)

Stoisko marki Icebug / fot. Messe München GmbH

W ramach ISPO w specjalnej Shoe Village zostały zaprezentowane najnowsze modele butów i akcesoriów biegowych. Pojawiło się aż siedem nowych marek butów do biegania, w tym marka Veja, zdobywca ISPO Gold Award. Zaprezentowała buty, do których produkcji stosowane są surowce, takie jak naturalna guma, odpady ryżu, olej bananowy, trzcina cukrowa, olej rycynowy i naturalny lateks. Z kolei duzi gracze, tacy jak np. Under Armour, łączą m.in. smartfony i smartwatche z obuwiem za pomocą chipów komputerowych wmontowanych do butów biegowych. Wszystko po to, aby analizować styl biegania i ulepszać dzięki temu produkty, które oferują.

——————————————————————————————————————————————————————

ISPO Awards 2020

Prezentacja produktów ISPO Gold Winner / fot. Messe München GmbH

Każdego roku ISPO wyróżnia najbardziej wyjątkowe artykuły sportowe nagrodą ISPO Awards. Jury składa się z niezależnych specjalistów, którzy oceniają kilkaset pozycji produktów zgłoszonych nie tylko przez wystawców. Wszystkie nagrodzone produkty w edycji ISPO Awards 2020 w kategorii „Bieganie” znajdziecie pod tym linkiem: TU.

——————————————————————————————————————————————————————

Kolejna edycja ISPO Munich odbędzie się w dniach 28–31 stycznia 2021 r. w Monachium. 

Jeżeli do tej pory zastanawialiście się, czy warto wybrać się do Monachium, potwierdzamy – warto.

Szczegółowe informacje na temat targów znajdziecie na stronie ISPO.

——————————————————————————————————————————————————————

Wyjazd redakcji www.runandtravel.pl na największe na świecie targi sportowe i outdoorowe ISPO w Monachium wspierał Hyundai KONA Hybrid ze stajni Hyundai Motor Poland.

Hyundai KONA Hybrid to trzeci model w gamie tego wielokrotnie nagradzanego SUV-a. KONA Hybrid oferuje wydajny napęd hybrydowy oraz szereg udoskonaleń technologicznych, w tym zaawansowane funkcje łączności Blue Link®, aktywne systemy bezpieczeństwa SmartSense™, a także systemy wspomagania jazdy i najnowocześniejsze funkcje audio-informacyjne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *