Dokładnie rok temu polski oddział Grupy Oberalp zapoczątkował wyjątkową ogólnokrajową akcję na rzecz Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Ogromny sukces „Wspieram GOPR” sprawił, że w 2021 roku firma postanowiła kontynuować działania: już teraz w wybranych punktach w całej Polsce dostępne są butelki SALEWA z limitowanej edycji sygnowanej logo GOPR. Kupując jedną z nich wspierasz ratowników Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego i wyrażasz uznanie dla ich trudnej pracy.
27.05.2021 r.
Pierwsza edycja akcji „Wspieram GOPR” okazała się strzałem w dziesiątkę. Techniczne opaski z logo GOPR sprzedały się błyskawicznie, dzięki czemu firma Oberalp Polska – krajowy oddział właściciela marki SALEWA – mogła przekazać Pogotowiu aż 65 325 złotych. Akcja, w którą zaangażowali się zawodnicy i przyjaciele marki w Polsce odbiła się pozytywnym echem wśród pasjonatów gór. Teraz SALEWA zaprasza na jej kontynuację.
– Każdy, kto regularnie uprawia aktywność fizyczną wie, że korzystanie z jednorazowych plastikowych butelek oznacza na dłuższą metę ogromne ilości plastikowych odpadów. Prawdziwi miłośnicy gór rozumieją zagrożenia, z jakimi obecnie mierzy się natura i coraz częściej sięgają po zrównoważone, proekologiczne rozwiązania. Dlatego w tym roku w ramach akcji „Wspieram GOPR” postanowiliśmy sięgnąć po nową Aurino – wykonaną ze stali nierdzewnej butelkę o pojemności 0,75 L, doskonałą na wycieczki w góry i wyjścia na trening. Tego lata Aurino dostępna będzie w limitowanej odsłonie z hasłem #wspieramgopr. Kupując ją dokładasz cegiełkę finansowego wsparcia, jakie przekażemy Górskiemu Ochotniczemu Pogotowiu Ratunkowemu – mówi Łukasz Śleziński, Manager ds. Sprzedaży marki SALEWA w Polsce.
Od sezonu Lato 2021 SALEWA postanowiła powiedzieć stanowcze „nie” butelkom z plastiku i toksycznego aluminium. Nowe butelki SALEWA wykonane są z wytrzymałej stali nierdzewnej, nadającej się do użytku spożywczego i recyklingu. Doskonałe również na napoje kwaśne i gazowane, nowe modele nie zmieniają smaku płynu, same nie przejmują jego smaku czy zapachu, są niezwykle łatwe w czyszczeniu i w 100% wolne od BPA. Taka właśnie jest m.in. nowa butelka Aurino, którą SALEWA postanowiła wykorzystać na potrzeby akcji „Wspieram GOPR”. Podobnie jak w ubiegłym roku marka zrzeka się zysków ze sprzedaży produktu, które w całości przekaże na konto Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego. Pomogą one w dalszym doskonaleniu i rozwoju ratowników oraz naprawach i modernizacji wyposażenia Pogotowia.
Butelki sygnowane logo GOPR dostępne są w dwóch wersjach kolorystycznych od 1 czerwca 2021 roku w wybranych punktach – salonach firmowych SALEWA i innych sklepach detalicznych. Marka zajmie się również promocją akcji w mediach społecznościowych, w czym pomoże jej krajowy zespół zawodników i ambasadorów, na czele z himalaistką Kingą Baranowską, biegaczką narciarską Justyną Kowalczyk i paralotniarzem, zawodnikiem Red Bull X-Alps Michałem Gierlachem.
SALEWA od początku swojego istnienia wiedziała, jak ważna jest współpraca z górskimi profesjonalistami – nie tylko sportowcami czy zawodowymi przewodnikami, ale też organizacjami ratunkowymi. Działający już od blisko 15 lat polski oddział Grupy Oberalp konsekwentnie wdraża międzynarodową strategię marki: od 2011 roku SALEWA pozostaje sponsorem TOPR, a od 2017 partnerem Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego zrzeszającego 123 ratowników zawodowych i 824 ochotników w ramach siedmiu grup regionalnych. Jest to największa tego typu organizacja w kraju zabezpieczająca pasma gór polskich od Karkonoszy poprzez Jurę Krakowsko-Częstochowską po Bieszczady o łącznej powierzchni 20 410 km2, w tym 7200 km szlaków turystycznych. W 2020 roku ratownicy GOPR przeprowadzili 1880 wypraw, akcji i interwencji ratowniczych, w których pomocy udzielono w sumie 1940 osobom.
Z myślą o tych, dzięki którym w górach możemy czuć się bezpieczniej – SALEWA zaprasza wszystkich entuzjastów aktywności górskich do przyłączenia się do akcji! #wspieramgopr
Lista punktów sprzedających butelkę oraz informacje dotyczące akcji dostępne są na: https://www.wspieramgopr.pl
/informacja prasowa/