Kelvin Kiptum – najszybszy maratończyk na świecie, a jednocześnie nowy ambasador marki Amazfit – planuje ustanowić nowy rekord na królewskim dystansie. Podczas jakiego maratonu planuje złamać 2 godziny?
2.02.2024 r.
1 lutego 2024 roku redakcja Runandtravel.pl wzięła udział w specjalnej konferencji zorganizowanej przez Amazfit, globalną markę firmy Zepp Health.
W Hotelu d’Évreux na Placu Vendôme w Paryżu ogłoszono współpracę z Kelvinem Kiptum, obecnie najszybszym maratończykiem na świecie, który jako jedyny na świecie ukończył królewski dystans poniżej 2 godz. i 1 minuty. W Paryżu nie pojawił się główny bohater tego wydarzenia – organizatorzy nie chcieli bowiem zaburzać jego planu treningowego. I jest to zrozumiałe, jeśli weźmiemy pod uwagę najbliższe plany Kelvina Kiptum.
Poniżej, Monika Bartnik redaktorka Runandtravel.pl, ze specjalnie zaprojektowaną dla Kelvina koszulką, w której będzie próbował ustanowić nowy rekord świata.
Podczas treningów i zawodów Kelvin Kiptum będzie korzystać ze sportowego smartwatcha Amazfit Cheetah Pro, a także rozwiązania Amazfit Helio Ring, które umożliwi efektywniejsze monitorowanie procesów regeneracyjnych po treningach i optymalne przygotowanie się do maratonów w Rotterdamie i Paryżu.
– Jesteśmy niezwykle podekscytowani tą współpracą, ale też dumni, że nasza technologia będzie wspierać Kelvina w dążeniu do nowych rekordów – powiedział Pengtao Yu, Wiceprezes Zepp Health. – Partnerstwo między Amazfit a Kelvinem Kiptum jednocześnie potwierdza nasze głębokie zaangażowanie w propagowanie na całym świecie zdrowego trybu życia i wspieranie wszystkich tych, którzy są zdeterminowani realizować własne cele sportowe i zdrowotne – dodał.
Czy Kelvin Kiptum ustanowi nowy rekord w maratonie?
Regularne sukcesy Kelvina Kiptum dają podstawę wierzyć, że sportowiec może ustanowić nowy rekord w maratonie. Po zwycięstwach w Walencji w 2022 roku (czas: 2:01:53), Londynie w 2023 (czas: 2:01:25), a ostatnio w Chicago (czas: 2:00:35) Kelvin Kiptum zamierza przebiec maraton w Rotterdamie w mniej niż 2 godz. Jednocześnie deklaruje walkę o złoto podczas olimpiady w Paryżu.
Podczas treningów i zawodów Kelvin będzie korzystać z Amazfit Cheetah Pro. Ten specjalistyczny sportowy smartwatch, zaprojektowany z myślą o biegaczach, został wyposażony w dwuzakresową, kołowo-spolaryzowaną antenę GPS MaxTrack™. Zapewnia ona geolokalizację z dokładnością 99,5%, a dzięki temu precyzyjniejsze monitorowanie pokonywanego dystansu i lepsze zarządzanie tempem. Amazfit Cheetah Pro oferuje także Zepp Coach. Rozwiązanie to wykorzystuje Sztuczną Inteligencję do tworzenie i aktualizowania planów treningowych, a teraz będzie dodatkowym wsparciem dla Kelvina w trakcie jego przygotowań do wiosennych i letnich startów.
Entuzjazm ze współpracy z Amazfit podziela także Kelvin Kiptum: – Połączenie sił z Amazfit jest naprawdę ekscytujące. Smartwatch Amazfit Cheetah Pro stał się integralną częścią mojego programu treningowego. Moim celem w Rotterdamie jest złamanie maratonu w 2 godziny, a na igrzyskach w Paryżu wywalczenie złota. Jestem pewien, że Amazfit będzie wspierać mnie w dalszym przesuwaniu granic ludzkich możliwości. Razem na nowo możemy zdefiniować to, co jest możliwe.
W swoich przygotowaniach Kelvin Kiptum będzie wykorzystywać także niedawno zaprezentowany Amazfit Helio Ring. Ten zaawansowany technologicznie pierścień, wyposażony w specjalne sensory BioTracker™ i EDA, będzie monitorować m.in. procesy regeneracyjne w trakcie snu. Dodatkowo będzie dostarczać analizy Readiness wskazujące poziom zmęczenia fizycznego i psychicznego.
Zarówno Amazfit Cheetah Pro, jak i Amazfit Helio Ring zostały zaprojektowane z myślą o sportowcach, którzy, tak jak Kelvin Kiptum, chcą wykorzystywać cały swój potencjał i walczyć o nowe rekordy.
- Smartwatch Amazfit Cheetah Pro dostępny jest na www.amazfitpolska.pl. Amazfit Helio Ring zostanie wprowadzony do globalnej sprzedaży wiosną tego roku.
- Więcej informacji na https://www.amazfit.com/ oraz na kanałach Facebook, Instagram, Twitter i YouTube.
Amazfit to globalna marka wearables, która skupia się na sporcie i zdrowiu. Jest częścią Zepp Health (NYSE: ZEPP). Filozofię marki oddaje slogan „Up Your Game”. Zachęca on fanów Amazfit do aktywnego i zdrowego trybu życia i realizowania swoich pasji. Smartwatche i ekosystemowe rozwiązania Amazfit wykorzystują innowacyjną technologię Zepp Digital Health Management Platform. Obejmuje ona system operacyjny Zepp, procesory z AI, czujniki biometryczne, zaawansowane algorytmy danych, a także usługi chmurowe dostępne przez całą dobę, 7 dni w tygodniu. Dzięki wyjątkowemu kunsztowi smartwatche Amazfit zdobyły wiele nagród, w tym iF Design Award i Red Dot Design Award.